Hiss

Jag har en stor hiss!

Jag hissar att man använder skurborste på hästarna. När man tvättar hästar så blir den mycket renare om man borstar in shampoot elr grönsåpa som jag använder. O skrurborsten är perfekt för det! Det va en höst när Quincy varge dag rullade sig och dom fick inte bort leran o man ska ju inte tvätta hästen varge dag specielt inte sent på hösten när det är kalt så det enda sättet att få bort leran va att klipopa bort den så köpte hon en riktigt grov skyrborste på ÖB förn 5kr o den fungerade jätte bra att borsta bort leran med. Jag har också fåt Quincy riktigt blank med bara den borsten han va grå sen så vart han brun igen och blänkte också :)

Den borsten är välldigt välanvänd o ganska sliten nu så det börjar väll bli dags att köpa en ny för 5 kr vilket är riktigt billigt! Så jag hissar att använda skurborste men den är ju välldigt grov så kanske inte åp en nyrakadhäst som har välldigt käänsligt skin men den är riktigt bra att borsta svansen med det märkte Kikki när hon använde den till Pärlas svans.

Det är inte just en sån vi har utan våran är någ ännu grovare.






Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0