Stallet och planer...

Jag va ju i stallet idag då för jag måste o de är de bästa stället i världen!!! Jag måste för att jag har lovar Jenny att tahand om Quinsy och tisdagar är den dag jag har bestämt med Lisbeth att komma o sköta Pärla :)

Först så hämtade jag Quinsy o han ville inte bli fångad o jag tycker det är mer iriterande när han går undan tre steg o sen börjar beta igen än när han springer iväg för att bara gå en liten bit är så drygt! Men de är ju det han gör mest :/ Men sen när jag fick tag på han så gick jag upp till stallet o av med regntäcket o börja rykta Sen red jag till tereng banan o därifrån till Kikkis pappa för jag skulle ge Kikki 50 kr som hon ska ge till Erika för repgrimman som förövrigt passar på  båda hästarna :)

så stannade jag o bratade med Kikki o de första Kikkis pappa sa till ig va, Hej jag trodde du zskulle komma med cyckel inte häst ;) Men sen så hälsade vi på hennes grannes hund valp medans jag höll i Quinsy som fick stå o Beta lite. Sen red jag tillbacka o borstade han lite o sen kom Kikki för att vi skulle planera en sak så släpte vi ut hästarna i sommar hagen i 20-30 min för att vänja dom lite inan den ska öppnas. Medans dom stod o beta så fixade vi en sak o planerade lite sen så stängde vi sommarhagen o hämtade Pärla så trännade jag lite NH med dom fast så hade Kikki åkt hem. Fast hon fick hjälpa mig att fånga dom i hagen för dom ville inte riktigt in Pärla kunde inte gå lös efter AQuinsy o men leder bara han som hon brukar för hon ville stanna o betta så kikki fick leda ut henne från hagen. Det gick ganska bra att tränna NH. Sen så cycklade jag hem.


Självklart så tog jag bilder när dom sprang i sommar hagen.




Kikki fick ta lite bilder när jag va hemma hoss henne :)







Hennes Pappa kom o Hällsade på QJ


Nu börjar han gå riktigt bra på bettlöst eller han går att styra med det:)


Så ser det ut




När vi va tillbacka i stallet



Nu kommer lite bilder från sommarhagen och dom vill ni se!

Travar iväg o är välldigt glada


Svårt att se men Pärla springer på andra sidan av Quinsy men man kan se ett av hennes men under Quinsys mage ;)




Så tycker Quinsy att han är så fin o bloser upp sig lite :)
stolt över quinsy!

Han hade Grimma på sig för jag kunde lista ut att han inte ville bli fångad sen


Det va vad jag hade att skriva njut ordentligt av bilderna nu ;)



Sofies signatur.


Kommentarer
Postat av: Erika

Ni har inte prövat ett hackamore ? :)

Tror de skulle gå lättare att rida han på än de där.



Raski går kanon på hackamore, jätte lydig o så.

Fast de är hon o andra sida på bett med, men vara att variera.



Hackamore ger ett annat tryck än de där ger.

2011-08-11 @ 21:36:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0