Rent stall

Jag har lite tråkigt så jag tänkte blogga lite ;) Jag viste inte vad jag skulle skriva men jag bestämde mig för att skriva om rent stall. Inte för att jag tror det är de minsta intrisant att läsa ;) Haha

Fråga till er bloggläsare: Tycker ni det är viktigt att hålla ordning i stallet? På grejerna o ren stallgång? o allt vad som man kan hålla rent o i ordning i ett stall? Brukar ni storstäda hela stallet ibland och hur ofta? Varför gör ni det och hur ofta?


I rökstorp där Pärla och Quinsy står så är ju hästarna ute hella sommaren dygnet runt dom kommer bara in om hovslagaren kommer eller om jag ska rida dom annars går dom bara o betar. Medans dom är ute så mockar vi ut boxarna och tömmer stallet sen spola hella stallet med högtrycks tvätt tak, vägar, golv ja allt så det blir riktigt rent o det är även bra för man får bort bakterier och håller stallet rent och fint. Man tvättar krubor o allt som kan bli rent. Enligt rekomation så ska man storstäda hella stallet minst en gång om året. Vi gör det på sommaren men vi mockar ju SJÄLVKLART varge dag när hästarna är inne på natten och soppar stallgången när man borstat hästarna där för då brukar den bli rätt skitig. O kruban hålls ju alltid ren o inte bara en gång om året för det kan ju finnas lite rester kvar o då är de lute äkligt att lägga nytt foder över det intorkade i krubban. Vi brukar hålla ganska bra ordning i stallet annrs också det blir ju mycket lättare att hita saker då så att man inte letar i hella stallet efter sår rengöring o annat man behöver. I år har dom spolat ut hella stallet dom blev väll klara föra veckan tror jag eller förföra.

Tycker ni att det är viktigt och brukar ni göra liknade sak i stallet där du brukar va? Själv tycker jag att det är bra.

Jag kan bjuda på en bild på underbara Pärla <33




Sofies signatur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0