Quincy 18/8 - 2011

Det står gårdagens datum i rubriken för att det va då jag red han.

Först så ville han ju självklart inte bli fångad o bralla runt lite i ena vinterhagen. Sen så galopperade han upp till grinden :O Och där kunde jag fånga han. När jag hade borstat o sadlat han så bestämde jag mig för att rida med det bettlösa tränset. Jag red den långa terengbanan där man i kommer upp till Kikkis hus. Fast dom flesta hindrerna är förstörda så vi kunde skritta överalt så han fick tränna på att lyfta fötterna. Och han va jätte duktig att hoppa över ett dike med vatten och tvekade o stannade till i en sekund sen gick han över utan att hoppa högt :)

Han va välldigt stressad o snubblade som jag vet inte vad! Så jag fick göra halt och säga till han att vi inte hade brottom någonstans och hellre att jag kommer försent hem än att han skulle gå omkul och skada sig för att han stressade. Och han behövde stå stilla ett tag o lugna ner sig för sen så gick han lugnt framot och tog tid på sig så att han inte skulle snubbla.

När vi va tillbaka i stallet så borstade jag av han sen så fick han stå lös med bara grimma och beta medans jag putsade mina rid/stallskor. Han bara gick på den lilla gräsplätten och betade som vanligt :) Och en bil åkte förbi men han bara stod där och betade. Sen så fick han komma ut i hagen och där låg det lite äpplen som peter hade slängt in i hagen. Dom brukar göra det med äpplerna som ramlar ner från träden. Och han äter äpplen så gulligt.  Pärla dreglar o slabbar mest men Qj ser ut som han inte har några tänder när han äter äpple ;) Sen så cycklade jag hem.


Står och betar
 


Så sträcker han på halsen också när han äter äpple



Kan jag få ett till?





Sofies signatur.

Kommentarer
Postat av: Klara

vad är dett för bettlöst tränns du har? är det hackmore? och hur fungerar det? hur går quinsy med det?

2011-08-19 @ 13:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0