Pärla i tisdags

Pärla fick nöja sig med NH tränning för jag va rätt trött och mina ben orkade inte rida henne efter passet med Quincy då både jag och han fick jobba ordentligt.'

Jag vet inte om jag ska säga att det gick bra medn nu har hon börjat fatta lite vad det är jag vill. Vi trännar fortfarande på att backa, följa efter på avstång och stanna när jag stannar. Nu följer hon efter det räcker med att smacka och hon började gå derekt fast jag fick ta lite löst i grimskaftet. Hon stannar inte när jag stannar utan går ett elr två steg till fast jag stannat och ibland stannar hon inte alls. Att backa gick välldigt växlande i tisdags men även där har hon blivit mycket bättre men jag måste fortfarande gå på hårt med röst och kropps språk fast det kommer ta tid tills vi kan dedär! Men då får det väll ta tid. Varför stressa och slarva elr ta tid och inte ha en ny övning förns man kan den förra ordentligt. Tar det år får det ta år vad är det vi har brottom till?

Sen så fick hon en ordentlig rykt sen fick hon komma ut i hagen med Quincy så plockade jag undan och cycklade hem.


Jag tog inga bilder på henne för att mobilen dog :( jag måste börja ladda den!



Sofies signatur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0