Pärla 18/8 - 2011

Idag så red jag Pärla på gärdet på det spåret jag har gjort med Quincy.

Jag trännade inte på något specielt utan kollade lite vad jag behöver tränna på. Hon sköte sig ganska bra och drog inte alls mycket hem till stallet utan gick där jag villa o drog hon till stallet kom hon inte mke utanför spåret utan sprang precis brevis det.

Jag kom fram till att:

*jag behöver tränna Kondisionen

* Att ställa henne på volter o hörnen i båda varven

* att jag behöver massera henne riktigt ordentligt varenda muskel i kroppen. (hon va lite stel)

* Länga hennes steg. Erika sa ju när hon trännade NH med mig att hon tog välldigt korta steg och idag Märkte     jag det också.

Så tips hur jag ska uppnå mina nya mål? Ellr de är ju inte riktigt mål men hur länger mn hästens steg kan bara i traven men då så springer även hästen fortare jag vill hålla samma tempo i alla gångarter men länga stegen.


Jag tog bara en enda gallop o de va på ena långsidan o då drog hon lite men inte alls lika mycket o gjorde hon det så gjorde jag en volt åt motsat håll som hon drog åt :) det är så jag försökt tränna bort det o de har ju blivit bättre!


Sen så va hon svettig så jag spolade av henne o passade på att tvätta henne men de bästa man kan tvätta en häst med som jag ska skriva ett inlägg o hissa de o skriva vf de är så bra!

Efter att jag hade tvättat henne så va de första hon gjorde va att rulla sig och bli smutsog men de får man leva med ;) men nu kommer hon iaf inte få lika många myggbet för jag tvättade henne med något som mygor inte gillar!


Hon kliade sig mot stallvägen och den är röd...


Charmiga häst ;)






Sofies signatur.

Kommentarer
Postat av: LIsa

de är tråkigt när hästarna rullar sig när man lägger ner massa tid på att få dom fina :( men om du låter henne torka ordentligt så brukar dom inte rulla sig och det fastnar inte lika lätt. fast du kanske hade brottom?

2011-08-18 @ 23:13:18
Postat av: maja

vad gulligt med den röda mullen :O

2011-08-18 @ 23:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0