Övernattningen i stallet

Jag ocj Kikki sov i stallet mellan onsdag och torsdag. Jag skriver en dag i taget då ;)

Onsdag:

Först så möttes vi hemma hoss Kikki halv 3 så åkte vi till stallet eller hon tog moppe o jag min cyckel. Det första vi tränsgjorde va att släppa hästarna i sommarhagen o så tog vi fram allting vi behövde för att putsa sadlar och träns började koka vatten i jennys vattenkokare sen la vi betten i de varma vattnet ;) Då hade hästarna vart i hagen i 30-40 minuter så vi hämtade in dom o släpte dom i vanliga hagen. Sen så började vi putsa lädergrimmorna o sadel o lite träns. Sen så sjusade Kikki mig på moppen hem till henne så åt vi o då släpte hästarna i sommarhagen medans vi åt elr jag vet inte för dom gick iaf i sommarhagen i en halvtime till :O Vi fick åka flera gånger hem till Kikki för vi glömde massa saker. Så jag har blivit sjusad ganska mycket nu. Vi sov i höt o vi la fyra hästtäcken att sova på sen två vid våra huven för vi fick hö i ansiktet annars ;) Sen så fixade vi lite i stallet o red hästarna en liten kortis till ida o tbx o sen ka vi oss i höt och åt chips och läsk fast läsken drack vi ;) Sen så sommnade vi.

Torsdag:

Vi vaknade kl: 07.10 då så gick vi ut till hästarna o sen åkte vi till Kikki och åt frukost o kollade på TV. sen åkte vi tillbacka o hämtade hästarna o borstade dom o red iväg till skogen. Först så red vi sandvägen o Quincy fick trava riktigt fort så att Kikki kunde galopera på Pärla o Quinsy blev så sjukt glad av det! Halva sandvägen va förstörd o stenig så hästarna va lite öma så vi fick skritta en bit på sandvägen. Sen så red vi in på lite andra sitgar där omkring o vi kom till gruvorna o hittade ett mysigt ställe där man kan rida o ficka med hästarna. Sen red vi ut på björke vägen o red en bit på den sen så va de några ungar som ville hälsa på hästarna ;) Sen så vände vi hem igen o tog vägen genom skogen o över gärdet hem sen så red vi ner i sommarhagen med hästarna o där red vi runt lite barbacka med grimma o grimskaft o jag travade gör första gången barbacka på Quinsy o red som en nybörjare o skumpade haha o kikki fick hålla i han ;)

Sen så skrittade jag lite damsadel bara för att de va kul sen så satt jag av o vi åkte till Kikki o åt sen när vi kom tbx så packade vi o så o då hade hästarna vart i sommarhagen i 2 timmar så de va dags att hämta dom. Så såg vi att Quincy hade tagit av sig sin grimma. Hästarna har aldrig grimma annars men när som är i sommarhagen brukar dom inte vilja bli fångade iaf inte Quincy han kan ju vara svår annars också o när han ska bort från sommarhagen med massa gott gräs så vill han verkligen inte! Men sen såg jag att gräset va helt tillplatat o där låg en grimma. Han hadde rullat sig o hade då lyckats få av sig grimman. Sen när vi tagit dom till vanliga hagen. Haha då gick hästarna derekt o drak vatten för inan vile dom ju inte gå från betet för att drika o så hämtade vi en ny saltsten o Pärla började tugga på den lila biten som fanns kvar av den gammla. sen cycklade jag hem.

Bilderna kommer senare ikvää men ni kan få smakprov








Juste glömde säga att jag trännade lite NH med Pärla på torsdagen o då va quincy lös med bara grimma brevid och betade av gräset vid stallvägen :)  Bilderna kommer ikväll!


Sofies signatur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0