Jag är bra på att ha ansvaret...

Idag började ju mitt ansvar över Quinsy! Först när jag kom till stallet så hadde Kaninen rymt ner till häst hagen o just då ville ju Quinsy bussa lite men som tur så slutade han o Mille som kaninen heter började hoppa mot vägen o jag typ bara PANIK! De är en 80 väg och alla kör 110! Men sen lýckades Madde få tag på han de va en lättnad!

Sen hämtade jag Quinsy ocj va inte de minsta förvånad att han först inte ville bli fångad efter en veckas vila eftersom han inte är den mest lättfångade hästen. Men efter 10 minuter så gick de o då får han beröm :) Jag bara myste med han o borstade bort all lera för han va lerig. Vad jag har saknat han! Helt klart bästa travaren! Sen hämtade jag Pärla o borstade henne sen kom Kikki med repgrimman o den va välldigt orange men den fyller ju sin funktion även fast orange inte är min favorit färg presis. O så släpte jag ut Pärla och satte på Quinsy det ofodrade regntäcket för de började regna igen och om han börjar fryssa så försvinner flera kilo från han ass snabt :( Pärla myste jag också bara med. När jag släte ut hästarna gick ju Pärla derekt o betade men Quinsy va orolig o gick omkring och va stressad. Han kanske kände att de skulle börja åska men de hoppas jag inte för jag vill inte gärna att han spränger staketet eller hoppar över det! Han började inte beta han nosade på gräset sen forsate han gå omkring o då vart Pärla också orolig så jag gick fram till han o pratade lugnt med han o klappade han på halsen tills han va lugn o gick iväg o betade som ingenting. Jag prövade öven repgrimman på Pärla men jag vet inte om jag knyter den rätt men Kikki ska visa hur man gör. Jag tog tyvär inte många bilder för mobilden dog bara för att den inte va laddad. Men ni kan få se dom jag tog.



Lerig häst fast på hösten och våren när snön smälter så är han helt grå av lera o då borstar man han jätte ren och fin som han skulle på utställning sen så är han grå nästa dag igen.




man måste hällsa på kameran







Sofies signatur.

Kommentarer
Postat av: Erika

Repgrimman från hööks ser tyvärr ut sådär. :P

Fast de viktigaste är att den gör de den ska.



Och tror färgen blir snygg på Pärla faktiskt. :)

2011-08-07 @ 21:57:45
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: becca

har du köpt en ex licka dan grima som jag har så visste du att den var orage då du har kollat och komenterat minna bilder på den griman

2011-08-08 @ 09:58:11
URL: http://rebeccasvantesson.blogg.se/
Postat av: Fanny

skryt lite till då o jag har en repgrimma jag är profs på NH blabla... ''nu har jag äntligen fått min repgrimma'' o så håller du på att skriva att du trännar NH för att skryta o hästen börjar tuga o allt vad du säger som du vore värsta profset men de är du inte så käften!

2011-08-08 @ 12:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0