Myssig promenad med Quincy <3

Idag när jag kom till stallet så hämtade jag Quincu i hagen o han stod i skogsdelen av hagen o åt löv jag tror han gillar dom löven för han ätter hellre dom än gräs! Han tittade upp på mig när jag kom o jag kunde lätt sätta på grimman utan att han gick iväg. När vi kom in i stallet så kramade jag han ä grät i hans päls en stund inan jag började borsta. Sen så gick vi iväg på grusvägen o jag skulle gå till nybuget men jag tog lite omvägar in i skogen o gick runt där en stund inan jag gick ut på grusvägen igen o jag va nära på att gå ner i ett träsk :/ Så stannade jag vid dom andra hästarna o så stod dom o gnäggade lite till varandra. När jag kom till nybygget så va bommen öppen så jag forsatte att gå o då kom en av dom som bor i nybygget med sina hundar o den lilla sprang fram o skällde på Quincu men han bara stod helt stilla o den stora hunden hoppade nästan på han men han va änndå ganska lugn :)

På vägen hem så kom hingstarna som egentligen är valackar nu o hällsade på Quincy över staketet o han va jätte duktig o inte alls som han va första gången han såg dom! Så nu har jag o Quincy fått mottion.


När jag kom till hagen


Sträcka på halsen måste man ju åckså göra ibland


Föresten han har en ny grimma som ni kanske ser



Denhär bilden gillar jag









Man måste ju testa om man kan äta lite


Suddig :/


De va myssigt att gå i skogen med en underbar häst






Det blev lite svårt att ta bilder som inte blev suddiga när man tog kort på något som rör sig samtidigt som man går o så är ju bilderna tagna med mobil







Charmtrollet <3







Klia sig lite





Han kollar på dom konstiga korna vid nybyget








Det va där jag vände fast jag stannade där ett tag o myste lite




Skuggor



Jag älskar dig  :')<33


Kollar på hingstarna som inte är hingstar längre


Där är dom :P



Det är så underbart att ha hästar som man kan gå till om man har problem, gråta i deras lena päls eller långa man. Promenaden fick mig att tänka på annat vilket är bra. Det går inte beskriva hur mycket hästarna betyder för mig utan dom hade jag inte klarat mig!

Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0