Wayfarer

Namn: Hagens Wayfarer
Ålder: Född 1995 på Hagens Connemarastuteri
Mankhöjd: 150 cm (överväxt)
Ras: Connemara
Färg: Avblekbar skimmel (Född svart)
e. Spinway Corona RC 77
ue. Tulira Highball RC 47
Övrigt: Död 18/2 -11
.
Info: Världens härligaste och snällaste häst. Hade ett hjärta av guld och skulle aldrig göra något för att vara elak. Ibland pigg att rida och ibland lite lugnare, men aldrig lat. Ville ha en lite mer erfren ryttare med god kroppskontroll. Han var ganska tittig på omgivningen. Har var stel och det berodde på en skelettförändring i ryggen. På vintrarna fick han ont och då kunde han skena. Därför togs han bort i februari 2011.
Här är två dikter jag skrev när jag visste att han skulle avlivas.
.
.
1995 föddes en ängel. Han kom till jorden för att skydda. Han kom till jorden för att bli någons vän.
Han kom till jorden för att skydda mig. Han kom till jorden för att bli min vän. 3 år som känts så korta och snart så är han borta. Jag kommer alltid minnas. I mitt hjärta kommer han alltid att finnas.
.
Det är du som gör så polstjärnan lyser. Det är du som värmer mig när jag fryser. Du är gnistan i mitt öga. Du är vit som snön på bergen höga. Du är den vackraste ängeln på jorden. Till dig vill jag säga de gyllene orden. Du är så speciell för mig. Wayfarer, jag älskar dig!<3
.
.
Så här ser himlens vackraste ängel ut.
.
Älskling<3
.
R.I.P älskling<3
.
Min signatur .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0