Va i stallet. Lördag 30/7 - 2011

Först hämtade jag Pärla o borstade henne sen fick hon masage. Jag trännade NH o ca. 10 min o jag är riktigt nöjd :) Hon skötte sig ganska bra o efeter ett tag så började hon tugga (stolt). Då vart jag glad hon brukar göra de men kanske bara en gång men nu gjorde hon det efter varge gång jag bakade henne :O

Så hon fick massa massa beröm! hon gäspade till o med fast de va inan jag började tränna NH. De va för att jag smörjde salva vid hennes mungipor då brukar hon gäspa eller flemma! Haha gulligt ;) Sen fick hon en ordentlig rykt! O vad jag kommer att sakna henne när jag är på öland!

Sen hämtade jag Quinsy o tog ut Pärla. Quinsy fick en ordentlig rykt o va så gullig o stod o sov ganska mycket sen när han inte sov/halvsov så kollade han på mig. Men vad han va lerig! Sen så fick han också gå ut i hagen.

Sen va jag super duktig o gjorde rent o smörjde in Pärlas sadel, träns, nosgrimma (jag använder den inte) och hennes Läder grimma o då tyckte jag att jag va duktig :D Sen smörjde jag båda Quinsys träns det betlösa och det vanliga jag tänkte smörka hans lädergrimma de behövs men jag han inte :/ Men alting har ju god tid på sig att torka så dom inte är fettiga! En hel vecka! Haha hästarna kommer vila när jag är på öland och bara gå o beta o ha de skönt.

Men jag kommer verkligen att sakna dom! Men Quinsy kan behöva äta upp sig lite så att han inte blir skin o ben! O egentligen börjar mitt ansvar för Quinsy på måndag men eftersom jag inte är hemma då så ska det börja på söndag i stället :D hehe. Men dom förtjänar lite vila båda två! Dom har vart så duktiga senaste tiden :)



Gammal bild på Quinsy med sin lädergrimma :) Bilden är sen 10 maj 2011




Bild på Pärla från samma dag o eftersom jag är så sjukt duktig så vet jag att det är Pärlas födelsedag jag tog dom bilderna :)


Dehär inlägget tog mig 3 timmar att ladda upp för internet krånglar så jag hoppas ni njuter av de! ;)



Sofies signatur.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Som jag sa dså krånglade internet o jag vet inte vad som hände med texten :'(

2011-07-30 @ 23:50:08
URL: http://pluggponnyerna.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Ja, han är jätte gullig :D

2011-07-31 @ 02:44:33
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - Sandra

sv: yes det som är meningen! ;)

2011-07-31 @ 03:13:19
URL: http://www.ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: Erika

De är ju toppen att NH träningen går åt det bättre.

Repgrimman har inte kommit än. :S

Skit segt, men beställde visserligen för några dagar sen så.



Kommer ut med den så fort som möjligt sen när du kommit hem.

Så kör vi en ny lektion då.

2011-07-31 @ 10:24:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Tuva

Aw söta bilder! Vad roligt med NH-träningen!



SV till Sofie: Jaså, hehe, okej!

Jag har försökt tänka på att svara på dens inlägg, typ om jag ska svara Kikki skriver jag på ett inlägg hon skrivit. ;)

Bra att du sa det, jag ska göra så i fortsättningen! :D



Vad är era planer för idag då? :)

2011-07-31 @ 12:50:08
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0