Svar på frågestund med Sofie

Nu kommer svaren på era frågor :D

1. Vilken är din favorit låt?
2. Vilken är din favorit färg?
3. Vilken är din favorit film?
4. Vilken färg har dina tapeter/färg på ditt rum?

1.Hmm... den va svår de kan jag inte riktigt säga de finns för många ;)
2.Beror på :) haha
3.De vet jag inte men jag gillar häst filmer men bara dom inte blir för barnsliga som dom ofta kan vara :/
4.Äntligen en fråga jag kan svara på! I vintras bytte jag rum o då fick jag välja tapeter o sånt så alla väggar utan än som är svart med ett mönster med vita blomor :)


Inte en sån bra bild men man ser typ hur tapeten ser ut :)



1.Har Pärla eller Quinsy skadat sig ordentligt någon gång eller fått en alvarlig sjukdom som kolik?

2.varför tävlar du aldrig med hästarna på din ridskola eller Pärla o Quinsy? :D

1.Ja båda två ahr gjort det. Quinsy hade några sköttare o så blev han halt men dom forsatte att rida han o båda bakbenen svulnade o han fick villa i 4 månader. Dom får ju inte träffa Quinsy längre o dom ändrade fodret o han kan ju inte galoppera han har ju tävlat trav o fick ju inte galoppera. Men dom fattade inte de o försökte slåfram han i gallop. O dom travade på asfalt när han va halt. Stakars Quinsy :'( O en gång på en travtävling så slog de ner en blixt på travbanan hans kusk skadade sig alvarligt o jag tror att en häst dog o sen dess har han vart rädd o springer igenom staketet när de oskar o blixtrar men nu gär han inte de längre bara om det blir riktigt illa väder!

Pärla har brytig ett framknä det va ett litet ben i hennes knä de läkte av sig själv o vetrinären sa att hon kan ridas o så nu elr de kanske vart en sprika men det va iaf för flera år sen det hände! Hon har tendens att få fång antingen va det fångkänslor elr fång men som inte blev så alvarligt o hon klarade sig :D

2.Pärla tävlar jag jag inte för att hon är 23 år o jag vill inte kräva för mycket av henne. Quinsy kan jag bara tävla trav med men etersom han är 18 får han bara delta i pansions lopp men då skulle det inte va jag som tävlade han utan en riktig kusk! O det har bara inte blivit av :D



1. Varför har du inte presenterat Quinsy?

2. hur gick det till när du började rida dina sköthästar o hur va första gången?


1.Jag har helt glömt bort de! Ledsen!!!

2.Jag åkte en buss buss o så va Lisbeth med på dne o hon kände mig o viste att jag red o frågade om jag ville rida henne o självklart sa jag ja! Första gången jag red Pärla va när jag följde med Kikki för hon hade Pärla som sköthäst ett litet tag. Men första gången när hon va min sköthäst så va mamma med o jag skrittade i 20 min på grusvägen eftersom hon hade då vilat väldigt länge. O då märkte jag derekt att hon va envis först i stallet vagrade hon lyfta hovarna sen så började hon bråka för hon ville hem tilll stallet igen så då fick mamma rycka in o leda henne förbi där hon bråkade!

Jenny hade haft Quinsy i stallet kanske 2 månader o så sa hon att hon ville ha hjälp av mig att sätta igång hen eftersom han hade vilat i 4 månader o hon va gravid o ville inte rida han bnär hon va gravid o han hade vilat så länge för då vägr man ju mera också än en 13 årig flicka som jag va då ;) Första gången longerade hon han på gärdet o jag satt på han o försökte få han att gå ut i spåret o försökte mest lära känna han. Så vi skrittade i kanske 10 min typ 5  min i båda varven sen red gick vi upp till stallet igen.



Vad är det bästa du vet?
Om du bara fick säga 6 ord till den du älskar mest innan du dör, vilka ord skulle det bli? (kom på frågan helt själv, är jag inte duktig?)

SV: Haha, man kan ju alltid få sina drömmar uppfyllda vettu! Perfekt att säga till tomten ju!
"Vad önskar du dig då?"
"En ZEBRA :D"
"!??"



Det bästa jag vet är att va i stallet o att va med mina vänner ;D

Ja du är jätte duktig som kom på frågan men den behövde ju inte va så svår! Men jag vet inte vad jag skulle säga men kanske, Hej då jag älskar dig!

Oj ditt svar råkade vist komma med ;) haha



Tack för alla frågor säg till om ni vill ha en till när ni vill ha en ny frågestund! :D


Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0