Svar på Frågestund med Kikki :)

Har du haft/har egen häst?
Nej det har jag inte, men jag har haft sommarhäst en sommar:)
.
.
1. Hur länge har du ridit på ridskola?
.
2. Hur länge har du ridit på den ridskola du rider nu?
.
3. Har du haft sköthästar som du red och inte bara skötte som man gör på ridskolor?
.
4. Man fick väl ställa hur många frågor man vill?
.
.
1. ca 4 år tror jag ;)
.
2. Har ridit på RKF hela tiden fast jag red några prova på när jag var liten på skogslotten.
.
3. Ja det har jag ;)
.
4. haha såklart ;)
.
.
1. Vad är + och - på ridskolan ?
.
2. Vad är ditt mål i fram tiden med ridningen?
.
3. Varför valde du att börja på just RKF ?
.
4. Har du haft några planer på att ev byta ridskola för o pröva något nytt ?
.
.
1. Det är alltid en trygghet på ridskolan, du vet att du kommer ha en häst att rida varje gång och så tycker jag det är bra att man lär sig rida många olika hästar. Nackdelen är att man bara rider en gång i vecka och att de är uppehåll på sommarn, för det är ju då man verkligen vill rida.
.
2. Mitt mål är att bli bättre och bättre inom både ridningen och hanteringen och att lära mig nya saker som jag kan ha nytta av eftersom jag i framtiden, typ om några år vill ha en egen häst.
.
3. Jag valde att börja på RKF dels för att det var närmast när vi flyttade till Finspång och för att mamma kände många av dom som red där. Första gången vi var där och kollade var det en som sa " Vi har stora hästar så du behöver inte byta ridskola för du kommer inte växa ur dom". Det tror jag även spelade en stor roll när jag betämmde mig.
.
4. Jag har många gånger funderat på de men jag vill inte lämna gemenskapen vi har. För vi är väldigt tajta i stallgänget, alla ställer upp för varandra! Det är även långt till alla andra ridskolor och jag vill ju kunna vara i stallet när jag vill, utan att behöva bli skjutsad av mamma. Men jag har funderat mycket på att byta till en ridskola där man får tävla med lektionshästarna, eftersom jag verkligen gillar att tävla och vill bli duktig.
.
.
Hoppas ni är nöjda med svaren och om ni undrar något mer är det bara att fråga :)
.
Min signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0