Man ska hålla vad man lovar...

Jag har ju lovat att skriva om fredag 22/7 när jag och Kikki red ut.

Först så cycklade jag hem till Henne (hennes hus cycklar jag alltid förbi när jag till stalet) så märkte jag att en vanlig sko (att ha när vi va hemma hoss henne vill inte ha ridskor hemma hoss henne i 20 grader) o mina ridvantar så fick hon åka o leta med Moppen så kom hon hem med två blöta ridvantar dom hade legat i en vattenpöl :/ Men sen så cycklade vi till stallet o struntade i skon de va som tur min gammla skor o jag hade ju en kvar x) Så hämtade Jag Quinsy o Hon Pärla o ställde upp dom i stallgången o började borsta änglarna även änglar rullar sig i lera specielt ängel Quinsy. Kikki märkte hur bra Ö.B borsten är som inte ens är för hästar o de är typ intorkad lera som verkligen sitter så är den underbar att ha i stallet o kostar bara 5 kr :D Sen när hästarna va färdiga och Kikki hade förståt hur bra Ö.B är så så började vi Rida o hon red barbacka o de förstår jag för Pärla är så myssig att rida barbacka på o hennes sadel är antingen den näst obekvämaste eller mest obekväma sadel jag någonsig ridit i! Men jag ville inte rida barbacka o på Quinsy han är så bennig (inte small bara annan kroppsbyggnad). Först visade hon mig en gammal terräng bana som några som hade sin häst där för några år sen gjorde med några kommpisar denna någon är Erika o hennes förra häst elr förrförra? o Hennes vän Becca eller Madde? Men Kikki visade mig först den. O vi travade på en grusväg Quinsy travade först o Pärla va så j*vla pigg o drog nästan om Quinsy :O Tur att hon inte gjorde de för då skulle väll han tro att det va tävling på gång! Sen ska Kikki visa mig en bra klätterbacke men hon är så sjukt duktig o glömmer var den är så vi red in i skogen på typ en väg de är någon traktor elr något som har kört där för länge sen när dom kansker högg träd elr något? Men vi red där o sen så är vi vilse o blir almänt flumma o så ser vi älg spår (de finns minst en älg där) o bara för att den inte ska komma nära så låter vi jätte mycket för att den ska bli rädd fast den kunde ju vara vart som helst i skogen så vi borde ju ha gjort det hela tiden x)

Sen så rider vi ner i ett träsk för kikki bara ''jag tror man kan rida här de är någ vägen hem!'' Men det va ett träsk med ett stårt hål i o först trampar Pärla i det Quinsy ser att hon trampade där och de va ett hål men han trampar ändå där :O Knäppa häst! Men sen så kommer vi till ett ställe där vi känner igen oss o så blir vi ännu flummare o ass garvar för att vi inte va vilse längre o att vi red i träsk! Juste vi kom till en kohage fasy korna va på andra sidan hagen o så va det en eltråd o när vi va vilse trodde Pärla flera gånger att man kan gå genom staketet o ta en genväg hem staketet försviner inte bara för att man är vilse och vill hem! Fast när vi såg kohagen så viste vi typ vart vi va o de va i skogen bakom nybyget för förut såg vi korna o Quinsy tyckte att dom va läskiga ;) Sen när vi kommer ut på grusvägen igen så är hästarna svettiga efter 1 timme i skogen när vi vet vart vi är o 1 timme när vi är vilse o jag o kikki garvar o är ass flumma :O Sen så får Kikki för sig att rida baklänges siste biten hem så de gjorde hon o så kommer en bil o möter oss, Kikki får lite problem för det blir tvärtom när man styr o jag bara garvar i vinkar glatt åt han i bilen o Quinsy tittar konstigt o undrar vad Pärla och Kikki håller på med. När de va avklarat så tar jag massa bilder när vi rider hem o Kikki rider konstigt. Vi tog vägen över gärdet hem för då är risken att någon skulle se åss mindre!

När vi är framme i stallet så spolar vi båda hästarna Quinsy går undan för vattenslangen men de gick rätt bra att spola han o Pärla står blickstilla o rör inte en muskel o bara tycker det är skönt att bli avsvalkad. Sen får dom betta en stund i solen o för att dom ska torka helt så skrittar vi med Grimma ock grimmskaft till Ida o tillbacka sen så släper vi dom i hagen o plockar undan efter oss ock cycklar hem till Kikki.

När vi är hemma hoss Kikki bytter vi om sen sjusar hennes Pappa oss till Limsjön så får vi bada för vi va riktigt varma ock Svettiga efter den dagen vi kom hem till Kikki typ 5? Sen när vi åker hem till henne igen säger hennes pappa att han såg min sko på deras grusväg in till parkeringen så tar vi den o sen tar jag alla mina ridkläder o annat o cycklar hem :D


Bilderna kommer inte än ´dom kommer trolligtvis någon gång nästa vecke men håll ut jag lovar att dom kommer!


Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0