Dagen 24/7

Idag har jag vart i stallet som alltid är lika roligt :)

När jag kom så va Jenny där o så sa hon att Hon åker in till sjukhuset 1 eller 2 agusti (hon är gravid) o sen efter de så kommer hon inte kunna komma till stallet på ett tag o under den tiden så kommer jag ha ansvaret för Quinsy! Förutom första veckan för då är inte jag hemma o då ska Jimmy (hennes man) ha Quinsy :) Så idag visade hon vart hon hade sin jodupax (stavas? :S) o lite andra stallapoteks saker. O hon sa att hon litade på mig! Men iaf så har båda hästarna fått otäka sår av flugghuvan! Så nu får båda hästarna va utan flughuva ett tag o hoppas på att de blir bättre! Så har jag tvättat Pärlas ock Quinsys sår o dränkt såren i Hellosan!

Först red jag Quinsy o vi red i skogen vad han älskade att trava på sandvägen! O vart ass glad för han fick trava riktigt fort också! :D Jag red med de betlösa tränset för andra gången sist va de en katastrof men idag gick de helt okej men han verkar trivas mer med ett bett i munen elr så är han bara ovan? Sen vare bara att ta på mer salva på såren sen ut i hagen med han o äta kakor med Lisbeth sen hämtade jag Pärla o Masserade hella henne med Jennys Massage borste. O Pärla bara stod o sov! Hon är ju gammal o är därför lite stel o kan ha spänningar i musklerna så massagen förtjänade hon verkligen! Sen trännade jag NH o kanske 5 min? Jag vill verkligen ha en repgrimma nu!! Men de  går sådär när hon ska baka eller stå stilla :/ Men det är bara att forsätta kämpa! Sen så borstyade jag henne lite till o släpter ut henne i hagen o sen så plokade jag undan efter mig o cycklade hem o skrev dehär inlägget :D

Jag kan bjuda på en bild från första gången jag trännade NH o Erika va med o visdade :D


Fina tjejen :D



Sofies signatur.



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har trännat NH med min häst sen den va ett litet föl. De är super kul tycker jag :D

2011-07-25 @ 10:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0