Till Berit. Av henne du skrev till...

Hmm... Bra att rida en häst som har ont i ryggen. Tror du att jag hade ridit honom om jag hade vetat de? Du vet ju inte hur situationen såg ut så du ska inte uttrycka dig om de, överens? Men för att inte någon ska missuppfatta och tro att jag skulle göra så mot min älskling så, okej en förklaring, fine! Men det är otroligt jobbigt att skriva om så...
.
Han hade ihopväxta ryggkotor, inget som syndes eller märktes. Vi trodde att han bara var lite stel, och vissa trodde att han var galen på vintern när han skenade(ja, det hände varje vinter i flera års tid, inga skentendenser på sommrarna), hmm... fullt normalt? Nae kanske inte men så är fallet. Om man tryckte på ryggen eller liknande så ömmade han inte, är det då så lätt att veta? Han var ju pigg och glad och gillade det mesta. Det var just vintern i så fall som det var något konstigt. Dom sa alltid att det var något "fel i hjärnan" men jag visste att det var något annat, kom liksom aldrig på vad bara. Sen ville man ju inte tro att det var något hemskt. Jag blev inte förvånad när Cissi ringde, men jag bröt ihop. Ursh... det är så jobbigt att tänka på de, ett telefonsamtal som förändrade allt. Det värsta var att han stod länge, kommer inte ihåg exakt hur länge innan dom kunde hämta honom. Snacka om jobbigt. Jag jag och "väntade" på att han skulle avlivas.
.
Hm... det var någon riktigt konstig tant som ville köpa honom när han var tillsalu, haha:P Men Jessica ville inte sälja honom. Vilken himla tur att dom inte fick honom såld. Då hade han haft ont än idag. Men nu går han och har det skönt och betar med sina gamla kompisar på Trapalandas evigt gröna ängar.
.
En liten bön till Gud:
.
Kära gode Gud(Jag har lärt mig att man ska säga så). Jag har en liten ynka önskan som är starkare än allt annat som jag verkligen vill att du uppfyller. Kan du hälsa Wayfarer att jag älskar honom för att han är världens finaste häst? <3 AMEN
.
Han hade ett hjärta av guld och det var därför han troligtvis inte visade att han hade ont mer än att skena med folk. Fast problemet var att han skenade med mindre barn som skrek så han blev rädd och skenade på riktigt, för man fick faktiskt stopp på honom när han skenade. Men det var bara för att han är så snäll. Det skulle stå var men mina fingrar kan inte skriva det. Om jag hade vart honom så hade jag bockat som en idiot, men det gör inte en äkta ängel<3
.
Hm.. ganska skönt att få skriva av sig. Vill gärna höra vad ni tycker men är det något negativt så spara det gärna ett tag då jag måste begrava det inom mig igen, det har nämligen börjat komma upp lite och jag orkar inte det.
.
En sista sak, FYFAN VAD JAG INTE LÄNGTAR TILL SKOLAN! Det finns många orsaker till det, speciellt :@ Önskar hon gick i pension IDAG! ;)
.
Min signatur.

Kommentarer
Postat av: Lisa

juste berit! kolla fakta inan du börjar klaga ;S tror du dom skulle rida han om dom viste att han hade ont i ryggen på en ridskola? Och din första kommentar. Att han inte alls går i form? du ser en bild som visar en sekund av en hel lektion :S då kan du inte döma! du borde se fler bilder elr en film kanske va på lektionen för att kunna säga en sån sak? Och jag tror kikkis ridlärare ser ganska bra om hästen går i formför hon ser hela passet och vet hur den hästen brukar gå och hur den ryttaren rider!

2011-08-17 @ 20:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0