Söndag i stallet

Igår hann jag inte skriva så jag gör det idag istället.

Först så hämtade jag Quincy fixade han och red på gärdet. Jag red lite lätt dressyr det va mer markarbete. Eftersom det har regnat så vadet en stor pöl mitt på spåret vilket jag bara såg som en bra tränning att att skritta och trava i vatten. Han gick lite lätt i form i båda gångarterna men vart ofocuserad när han skulle trava genim vattnet men jag är glad att han kan gå igenom vattnet överhuvetaget.

Efter ett tag red jag bort till en annan del av gärdet där det va massa vatten så jag såg det som ett litet test hur framgångsrik min tränning med vatten har varit. Han stannade till men jag behövde bara skänkla lite lätt och han gick i o sen när han va i så försökte han inte komma upp jag tror han tyckte det va lite kul :) Där det va som djupast av dom ställerna där jag red va det precis under hans knä. Sen så skrittade vi hem på grusvägen. När vi va framme vid stallet så spolade jag av han och så fick han stå och beta lös en typ en timme sålänge borstade jag Pärla precis brevis och trännade lite NH men hon vart lite distraherad av Quincy och tyckte någ det va lite orättvist att hon också inte fick äta ;)





Quincy står vid vattnet och äter lite ;)



En liten del av vattnet



Nästan vid stallet och hästarnas hage är på höger sida








Nyspolad



Pärla






Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0