Hiss!

Jag vill bara hissa grönsåpa! Det är verligen allrengöring i stallet, blanda såpan o vatten i en sprayflaska (bara lite såpa. Ass bra rengöringsmedel!

Och det jag egentligen skulle skriva är att det inte finns något bättre att tvätta hästar med!

Fördelar med att tvätta hästar med grönsåpa:

* Det hjälper om hästen har mjäll

* Om din häst har mugg så tvätta med grönsåpa!

*  Din häst blir ren

* Hästen blir riktigt blank och fin

* Myggor gillar det inte och lämmnar din häst ifred

* Det inehåller mycket mindre kemikarer än vanligt hästshampoo

* det är miljövännligt

* Det är biligare än hästshampoo o gör inte bara hästen ren!


Allt dehär vet jag för att när Quincy hade fått mugg de hade någ gått över till rasp tror jag :S Men då så blandade Jenny grönsåpa med vatten i en hink och jag tog en svamp och ''masserade'' in det. Efter att ha gjort det 2-3 gånger va det borta och har inte kommit tillbacka.

Jenny hade en kompis som köpte flera dyra myggmedel o de behövdes inte en burk utan hon fick köpa nya hela tiden för att det behövdes så mycket för att det skulle hjälpa men änndå så hjälpte det inte och det blev riktigt dyrt. Medans Jenny tvättde Quincy med grönsåpa och myggorna lämnade han ifred. Mycket billigare och mycket bättre!

Jenny upptäckte också att det hjälpte mot mjäll (Y) Och det är billigt och miljövänligt. Ska du köpa hästshampoo som är lmiljövänligt så blir det ekologiskt och det är dyrt! Och eftersom grönsöpa hjälper mot så pass mycket och gör hästen ren, inehåller inte mycket kemikareier och är billigt så HISSAR jag grönsåpa :D






Sofies signatur.





Kommentarer
Postat av: Maja

jag får väll testa nästa sommar för min häst är populär bland alla mygorna

2011-08-18 @ 23:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0