stallet i söndags

Igår så fick jag skjus till stallet. Det gick ganska bra att hämta Quincy faktist han gick ju undan men sen så stod han helt stilla och lät mig sätta på grimman. Han fick en riktigt ordentlig rykt sen så tog vi en barbackatur till Nybyget och tillbacka. och jag travade faktist lite på vägen hem. Och det såg bättre ur än vad det gjort innan. Eller det kanske inte såg bättre ut men det känndet bättre och han har lite mer muskler på ryggen nu så att det blir skönare och så kunde jag följamed i lite bättre och kunde slapna av mera. Fast jag kramlade mig fast med benen så han började ju trava fortare och fortare men jag satt kvar och tyckte mest att det va kul!

Sen hämtade jag Pärla och trännade lite NH sen s¨å borstade jag henne och red barbacka i skogen. Då vart jag inte alls så glad som jag brukarr för dom hade huggit ner nästan alla träd! Så det va lerigt och svårt att komma fram ochdet har alltid varit å myssigt att rida den rundan när det faktist fanns lite trädd nu va det bara lera och högar med stockar! Så när jag nästan va framma va kjag tvungen att vända igen för det gick verkligen inte att ta sig fram! Men Pärla fick i allafall en bra kondisions tränning. Och NH tränningen går bättre och hon har nästan börjat fatta dedär med att backa fast att stanna när jag stannar är hon inte lika bra på men vi får forsätta tränna tills vi kan backa, följa efter och stanna tills vi kan dom riktigt bra och då kan vi kanske börja med en ny övning.




Suddig bild :(


Hämtar Quincy i hagen och Pärla följde ju självklart efter tills vi kom till grinden.






Kliar sig lite ;)





Min envisa ängel :)



Hon va duktig och stannade där ända tills jag sa att jon kunde gå :)
Fast här trännar jag inte NH utan det ör jag i den oranga repgrimman ;)





Påvag ut till hagen.





Sofies signatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0